V detaile je sila
Päť zásad dobrého designu, na ktoré je nutné pamätať
Minimalizmus, prehľadnosť a navigácia
Nekomplikujte to. Berte do úvahy, že celých 35% ľudí nezvládne na priemernej stránke jednoduché operácie. Príliš veľa krokov, veľa rolovania alebo priveľa komplikovaného textu. To sú najzávažnejšie prekážky dobrého webu a vedú k odchodu zákazníkov.
Responzibilita alebo v hlavnej úlohe mobil
Webové stránky, koré sa nedajú prezerať na mobile, ako by ani neexistovali. Vyhľadávače je dokonca znevýhodňujú. Práve na mobile spravidla začína cesta Vášho zákazníka. Celých 70% hľadá svoju dovolenku na mobile. Návrh designu bez zobrazenia na mobile nieje kompletné.
Účel a použiteľnosť
Nezabudnite, že web nieje určený pre Vás, ale pre Vašich zákazníkov. To, čomu Vy bez problémov rozumiete, Váš klient nemusí. Každá stránka musí mať jasný účel a musí byť zrozumiteľná. Aj priveľa textu škodí. Zahraničné štúdie poukazujú na fakt, že na zrozumiteľných a použiteľných stránkach sa interakcia zákazníkov zvyšuje až o 18%
Nepodceňujte písma a farby
Sila zvoleného fontu písma a ich kombinácie je evidentná. Niektoré písma sa jednoducho čítajú ľahšie a zvyšujú pohodu zákazníka pri čítaní. Rovnako je dobré rozmýšľať o farbách. Vyváženosť a harmónia je rovnako dôležitá ako emócie, ktoré daná farba môže vyvolať. Dobre zvolené kontrasty uľahčujú čítanie.
Fotky vydajú za tisíc slov
To je zrejmé. Ale zvážte aj fakt, že kvalitná fotografia vytvára prvý a teda ten najdôležitejší dojem. Ak nemáte prístup ku kvalitným fotografiám, nakúpte ich. Stojí to za to. Ako vhodnú formu komunikácie odporúčame tiež videá a stále populárnejšie infografiky.