CeSYS

V detaile je sila

Design Vašich stránok zásadne ovplyvňuje Váš predajný úspech. Dôsledky nevhodného designu sú veľmi podceňované. Vysoká miera okamžitých opustení, krátka doba návštev a nízke predaje. Na tom všetkom nesie vinu práve zastaralý, zle navrhnutý alebo nedotiahnutý design.

Päť zásad dobrého designu, na ktoré je nutné pamätať

1

Minimalizmus, prehľadnosť a navigácia

Nekomplikujte to. Berte do úvahy, že celých 35% ľudí nezvládne na priemernej stránke jednoduché operácie. Príliš veľa krokov, veľa rolovania alebo priveľa komplikovaného textu. To sú najzávažnejšie prekážky dobrého webu a vedú k odchodu zákazníkov.

Responzibilita alebo v hlavnej úlohe mobil

Webové stránky, koré sa nedajú prezerať na mobile, ako by ani neexistovali. Vyhľadávače je dokonca znevýhodňujú. Práve na mobile spravidla začína cesta Vášho zákazníka. Celých 70% hľadá svoju dovolenku na mobile. Návrh designu bez zobrazenia na mobile nieje kompletné.

2
3

Účel a použiteľnosť

Nezabudnite, že web nieje určený pre Vás, ale pre Vašich zákazníkov. To, čomu Vy bez problémov rozumiete, Váš klient nemusí. Každá stránka musí mať jasný účel a musí byť zrozumiteľná. Aj priveľa textu škodí. Zahraničné štúdie poukazujú na fakt, že na zrozumiteľných a použiteľných stránkach sa interakcia zákazníkov zvyšuje až o 18%

Nepodceňujte písma a farby

Sila zvoleného fontu písma a ich kombinácie je evidentná. Niektoré písma sa jednoducho čítajú ľahšie a zvyšujú pohodu zákazníka pri čítaní. Rovnako je dobré rozmýšľať o farbách. Vyváženosť a harmónia je rovnako dôležitá ako emócie, ktoré daná farba môže vyvolať. Dobre zvolené kontrasty uľahčujú čítanie. 

4
5

Fotky vydajú za tisíc slov

To je zrejmé. Ale zvážte aj fakt, že kvalitná fotografia vytvára prvý a teda ten najdôležitejší dojem. Ak nemáte prístup ku kvalitným fotografiám, nakúpte ich. Stojí to za to. Ako vhodnú formu komunikácie odporúčame tiež videá a stále populárnejšie infografiky.